New hotels and rooms

Η περιοχή της Σιθωνίας κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες

Η Σιθωνία, θα ήταν μία μάλλον ήσυχη περιοχή για τα δεδομένα της εποχής. Ήταν έξω από τους κύριους εμπορικούς δρόμους ενώ δεν υπήρχε κάποιο σημείο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για να γίνει αντικείμενο διαμάχης.

Οι σποραδικοί οικισμοί ήταν οργανωμένοι κυρίως στα παράλια και οι άνθρωποι ασχολούταν με το ψάρεμα και τη γεωργία.

Οι κάτοικοι, όπως και στις περισσότερες περιοχές της Μακεδονίας, είχαν ασπαστεί τον Χριστιανισμό που ήταν νόμιμη (religio littica) θρησκεία του Ρωμαϊκού κράτους ήδη από την εποχή του Κωνσταντίνου του Μεγάλου (αρχές του 4ου αιώνα μ.χ), ενώ ουσιαστικά ανακηρύσσεται επίσημη θρησκεία του κράτους από τον Θεοδόσιο Α΄ στα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ. Η θρησκεία ήταν φυσικά πολύ σημαντική για τους πρώτους εκείνους Χριστιανούς, γι’ αυτό και σώζονται μέχρι σήμερα στοιχεία της πρωτοχριστιανικής περιόδου (Βασιλική Σοφρωνίου).

Other settlements in Sithonia


Organized settlements in Sithonia existed in classical and Roman periods , especially on the coast , where they have identified residues homes in Elia , St George 's castle and the Lagomandra . The area between the castle and Saint John is the winner of today as very probable site of the ancient city of Galipsos referred to by Herodotus . Roman writers mention the city Fyskella in the region. The Leake argues that this is the same city . The change was required because there was another town Galipsos relatively short distance east of the mouth of the river Strymon . However, the name " Fyskella " is Thracian and rather earlier than ' Galipsos "if we consider that the Thracians inhabited the Halkidiki before settlers from southern Greece . In any case, there seems to be continuous habitation of the area in antiquity.

Η Σιθωνία στην αρχαιότητα

Η Σιθωνία, η μεσαία χερσόνησος της Χαλκιδικής που εκτείνεται ανάμεσα στον Τορωναίο και τον Σιγγιτικό Κόλπο και καταλήγει στο ακρωτήριο Δρέπανο.

Κατά μία μυθολογική παράδοση , η Σιθωνία ονομάσθηκε έτσι από τον βασιλέα του θρακικού φύλου των Οδομάντων, Σίθωνα, γιο του θεού Ποσειδώνα και της Όσσας. Ο Σίθων, απέκτησε από την νύμφη Μενδηΐδα δύο κόρες, την Παλλήνη και την Ροιτεία. Την Παλλήνη, θα κερδίσει ως σύζυγο σε μονομαχία με έναν από τους μνηστήρες, ο Κλείτος, ο οποίος θα διαδεχθεί τον Σίθωνα στον θρόνο. Από την Παλλήνη ονομάσθηκε αργότερα η ομώνυμη χερσόνησος της Χαλκιδικής (σημερινή χερσόνησος Κασσάνδρας).

Οι Σίθωνες, ως αρχαίο φύλο, μνημονεύονται από τον Στράβωνα (αποσπ. 11, εκ του Ζ΄): «…Οι Ηδωνοί και οι Βισάλτες κατείχαν την υπόλοιπη Μακεδονία έως τον Στρυμόνα. Από τους λαούς αυτούς, οι Βισάλτες ονομάζονταν έτσι, Βισάλτες, ενώ από τους Ηδωνούς, άλλοι λέγονταν Μύγδονες, άλλοι Ήδωνες κι άλλοι Σίθωνες…».

Σύμφωνα με τα πορίσματα νεωτέρων ερευνών, υποστηρίζεται σήμερα ότι οι Σίθωνες υπήρξαν αρχικά ένα φρυγικό φύλο (βλ. τόμο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ «Εκδοτικής Αθηνών» σελ. 48-49), το οποίο στην συνέχεια συγχωνεύθηκε με τους Θράκες (ίσως με ένα συγκεκριμένο θρακικό φύλο, τους Δέρρωνες), που είτε ήσαν εγκατεστημένοι ήδη στην περιοχή είτε εγκαταστάθηκαν αργότερα εκεί, πιθανότατα τον 8ο αιώνα π.Χ. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Σίθωνες παλαιότερα αναφέρονταν ως θρακικό φύλο. 

Κατά την αρχαιότητα, στη Σιθωνία ήκμαζαν η Σερμύλη, τα Φύσκελλα, ο Σίγγος, η Παρθενόπολις, η Γαληψός, η Τορώνη, η Δέρρα, η Άμπελος, η Σάρτη, η Πίλωρος, η Άσσα και η Σιθώνη.

 

Ancient Toroni

Toroni colonized from Chalcis in the late 8th century BC In 480 BC necessarily assisted Xerxes in his campaign against N. Greece . After lucerne joined the Athenian League . Revolted in 424 BC and joined Brasidas , the Spartan general , but throughout the course of the Peloponnesian War was the bone of contention between the Athenians and Lacedaemonians , so Thucydides mentions it often .

The 348p.Ch. it was conquered by Philip II of Macedon . The 168p.Ch , after the battle of Pydna and the overthrow of the Macedonian kingdom was conquered by the Romans . The ancient city was one of the largest and richest cities of Halkidiki .

 

Toroni 360

View panoramic photograph of Toroni at 360 degrees.

Summer anymore Toroni with the beautiful beach of shining with its crystal clear waters.

Use the controller in the lower part of the photo to enjoy all the features of the browser.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ


Η ελληνική μυθολογία αναφέρεται συχνά στη Χαλκιδική, αφού στην Κασσάνδρα βρίσκεται θαμμένος ο γίγαντας του σεισμού, ο Εγκέλαδος. Ο 'Αθως πάλι σχηματίστηκε από τον βράχο που έριξε εναντίον των θεών ο ομώνυμος γίγαντας, αλλά και η Σιθωνία οφείλει το όνομά της στον Σίθωνα, τον γιο του Ποσειδώνα.

Τα απολιθωμένα λείψανα ελεφαντοειδών και άλλων εξαφανισμένων ειδών που βρέθηκαν στη Νικήτη και έχουν εντοπιστεί στα Βραστά, στην Τρίγλια κ.ά., αποτελούν μάρτυρες μιας άλλης εποχής, που μάλλον δεν είδε ποτέ ανθρώπινο γένος.

Επίσης, τα ευρήματα στο Σπήλαιο των Πετραλώνων απέδειξαν ότι η παρουσία του ανθρώπου εδώ ξεπερνά τις 700.000 χρόνια, ενώ το κρανίο του αρχανθρώπου υπολογίζεται πως έχει ηλικία περίπου 200.000 ετών. Εγκαταστάσεις οργανωμένης κοινωνίας υπάρχουν στη Χαλκιδική από το 4.000 π.Χ., ενώ οι παλαιότεροι κάτοικοί της ήταν Θράκες και Πελασγοί.

Στο τέλος του 5ου π.Χ. αιώνα, οι 32 σπουδαιότερες πόλεις ιδρύουν υπό την ηγεσία της Ολύνθου, το «κοινόν των Χαλκιδέων», το οποίο θα διαλυθεί το 379 π.Χ. από τους Σπαρτιάτες. Το 348 π.Χ. ο Φίλιππος ενσωματώνει την περιοχή στο Μακεδονικό Βασίλειο. Το 168 π.Χ. περνά στα χέρια των Ρωμαίων και παρακμάζει, καθώς οι πόλεις της περιήλθαν υπό τον έλεγχο Ρωμαίων εμπόρων κυρίως.

Το 1430 υποδουλώθηκε στους Τούρκους και αποτέλεσε τμήμα του σαντζακιού της Θεσαλονίκης. Η πολυπόθητη ελευθερία θα έλθει τελικά τον Οκτώβριο του 1912. Το 1922, με την εγκατάσταση χιλιάδων προσφύγων από τη Μικρά Ασία, ξεκίνησε μια νέα φάση στην ιστορία της Χαλκιδικής. Πλάι στα ντόπια χωριά δημιουργούνται 27 καινούργια, η συμβολή των οποίων στην οικονομική και πολιτιστική εξέλιξη της Χαλκιδικής, είναι πολύ σημαντική.